Юристи Lamwell захистили інтереси української державної компанії в Арбітражному суді при Болгарській торгово-промисловій палаті. Клієнт Lamwell виступав продавцем товару за договором з болгарською компанією. Через початок війни Клієнт не зміг вчасно поставити товар, а через банківські обмеження, накладені під час дії воєнного стану, також не зміг повернути покупцю попередню оплату. Зрештою покупець звернувся до Арбітражного суду при Болгарській ТПП з вимогою стягнути з Клієнта Lamwell суму передоплати, а також нарахувати пеню за несвоєчасну поставку і відсотки до повної сплати боргу. Покупець не визнав посилання Клієнта на форс-мажорні обставини через те, що останній не дотримався семиденного строку на повідомлення про настання форс-мажорних обставин, передбаченого договором.
Захищаючи інтереси клієнта, юристи Lamwell наголошували на тому, що, на відміну від тверджень позивача, строк поставки товару ще не сплив на момент початку повномасштабної війни. Зрештою цей строк був перерваний настанням форс-мажорних обставин. З огляду на загальновідомий характер війни в Україні, а також на небезпечну ситуацію в Києві протягом перших днів повномасштабного вторгнення, дотримання строку про повідомлення про форс-мажорні обставини було необов’язковим та недоцільним. Крім того, юристи Lamwell наголошували на тому, що відповідач позбавлений можливості повернути передоплату до зняття банківських обмежень на транскордонні перекази, а тому нарахування відсотків на суму заборгованості було б несправедливим та надмірно обтяжливим для Клієнта.
Арбітражний суд дійшов висновку, що договір купівлі-продажу було розірвано, а передоплата за ним підлягала поверненню. Проте арбітражний суд також погодився з аргументами юристів Lamwell про те, що строк поставки ще не сплив на момент початку війни, що наявність форс-мажорних обставин в Україні була загальновідомим фактом, а також що відповідач позбавлений можливості повернути суму передоплати на законодавчому рівні. З огляду на це, арбітри відмовили позивачу в нарахуванні пені та відсотків, стягнувши з відповідача виключно суму передоплати за непоставлений товар. Вказаний результат був позитивним для Клієнта та дозволив мінімізувати фінансові ризики Клієнта, пов’язані з неможливістю виконання договору.